lördag, juni 24, 2006

En halvklädd stång och lite gamla tanter

Midsommar. midsommar.
Jag tycker verkligen inte om midsommar. Vad är det egentligen för kul med att dansa runt något som ska föreställa en midsommarstång?
Och vem är det egentligen som har sagt att 'stången' ska se ut så som den gör? Fullt med massa fullt grönt skräp och lite söta blommor som en tioåring har fått gå och plocka med sin gamla mormor?! Dessutom blir stången aldrig helt klar. För dom jävla ringarna som ska hänga på varsin sida, dom ser alltid lika risiga ut. Sen dom där jävla kransarna man ska ha i håret. Vem fan bryr sig! I dom finns det bara ändå en massa äckliga småkryp som bara vill krypa in i skallen på en.. Ohh, jag får panik på midsommar.
Jag har aldrig tyckt om midsommar, kanske när jag var liten och var 10 bast och fick plocka blommor med mormor. Men fan inte efter det. Midsommar är till för de människor som vill ha en anledning att supa till ordenligt.
Vet ni ens varför vi firar midsommar? Jo, för att det är en jävla tradition från nitton-hundra-frös-ihjäl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag instämmer helt och hållet!
Midsommarafton är tråkigt.
Sillen gör inte det hela bättre precis. Smakar lika äckligt som det luktar. Usch!

Frida sa...

Anna: jag vet!! det suger ordentligt. jag kommer aldrig att lära mig att älska midsommar.