måndag, juni 04, 2007

Bitterfitta

Innan jag börjar skriva, jag vet att det finns en bok som heter Bitterfittan. Men so? Jag snor bara rubriken till 99%.
Jag känner att fokus hela denna veckan har legat på helt fel saker när de borde ha legat på de som vi har framför oss.
Men någonstans på vägen måste vi människor väl ändå inse vad det är som händer? Det går inte att bara ta emot en massa och försöka se glad ut. Jag har gett upp det hoppet iallafall.
Jag har egentligen världens kortaste stubin, men den är verkligen totalt förstörd nu. Min stubin försvann förra veckan, eller kanske veckan innan det. Jag vet inte. Jag vill inte forska i när den försvann. För den finns inte längre.
Hela min omgivning har fått ta emot så mycket skit, eller rättare sagt. Inte skit. Utan mer korta svar med att "jag har inte tid för dig".. Varför är det så här?
Alla vet svaret. Alla har fått svaret.
Det här jävla projektarbetet har varit en katastrof den senaste veckan. Jag har varit så stressad och mått så himla dåligt. Jag hatar det.
Imorgon ska jag festa järnet. Jag ska parta, jag ska supa ner mig, jag ska bete mig som om jag vore 12, jag skiter i vilket.
Jag är en bitterfitta och låt mig vara det, för jag trivs med det.

Inga kommentarer: