måndag, juli 17, 2006

Reda ut saker

Detta är vad som har hänt.

  1. Jag har kommit in på högskolan i Falun
  2. Jag har letat lägenhet
  3. Jag har träffat pappa
  4. Jag jobbar och sliter
  5. Jag har semester om en vecka i en vecka
  6. Jag börjar jobba igen v31 och jobbar fram till v33
  7. v33, lördag och söndag, flyttar jag till Falun

Då ska vi gå in lite närmare på punkterna.

  1. Jag sökte och kom in. Jag hade faktiskt inte väntat mig att komma in. Men jag blev sjukt glad över det! Aldrig, aldrig att jag trodde att jag skulle komma in!! Men fyyy fan. Varje gång jag tänker på det, så blir jag helt glad. Fjärilar i magen eller hur man nu ska säga.. Sjukt spännande! JAG SKA FLYTTA!
  2. Usch ja, lägenhet. Sista anmälningsdag idag på två stycken. Helt underbara verkar dom vara. Skön planlösning och allt! Stora också. Blev nästan imponerad. Båda låg runt 40- 45kvm. Grymt härligt med utrymme, trots att det bara är två ettor. De andra lägenheterna (3st) ligger runt 35-40kvm. Kostar inte värsta mycket heller. Bara det är skönt!
  3. Var ute hos min kära fader igår. Riktigt mysigt var det. Käkade lite paj på eftermiddagen och kollade runt på lägenheter. Sen käkade vi lite mat och sånt. Jag måste säga att jag älskar deras toalett. Rosa kakel och gråa väggar med lite gammeldagskänsla. Spegel med antikram osv. I'm in love.
  4. Ja jobbet ja... Jag trivs inte helt bra. Men just nu gör jag allt för att få ihop så mycket pengar som möjligt inför flytten.. Och jag jobbar gärna så mycket som möjligt också. Fast att det var för varmt för det idag. Uscha.
  5. JAAA!! Semester! Äntligen ... Hahahahaha. Säger jag som bara jobbat i två veckor ungefär. Hahahaha.
  6. Från början var det sagt fram till v31. Men Anders frågade hur länge jag bor i Skåne och jag tänkte mig inte riktigt för. Smartskalle. Så nu jobbar jag fram till fredagen i v33. Men vad gör det? Extra pengar klingar skönt i fickan!
  7. Farsan har lovat att köra upp mina saker. Snällt!! Vi har dessutom fixat en tv som jag ska ha! Bara det. Nu fattas det bara en soffa och jag vill ha den här eller den här, ett soffbord och en tvbänk. Och om jag får marklägenheten, så måste jag fixa köksmöbler eftersom där är ett separat kök (får jag iofs göra ändå kom jag på). Me like that. Jag är så lycklig!

Inga kommentarer: