måndag, januari 08, 2007

Första helgen i Falun efter Skåneresan

Jag kom hem i fredags och möttes upp av Simon på stationen här i Falun. Vi traskade vidare och tog bussen hem. Jag var skit rädd för hur det skulle se ut här hemma.. Jag var bombsäker på att det skulle vara minst 5 soppåsar i hallen, men snacka om tur. Vi hade antagligen redan tagit ut och slängt dem... Det enda som var hemskt var väl disken, fast det var inte så mycket disk som jag hade trott.. Det blev iallafall till att lägga sig tidigt.

Lördagen var vi tvugna att ställa klockan, eftersom sambon skulle komma hem. Med hennes föräldrar som jag aldrig hade träffat förr. Läskigt. I vilket fall som helst så diskade Simon och jag tvättade fönster och dammsög lägenheten. Sen stack vi ner och handlade käk och sånt som är nödvändigt för att överleva. Vi pallrade oss hem, möttes av sambon och hennes familj. Jätte trevliga typer!
På kvällen fixade Simon och jag käk ihop och bjöd sambon of course. Kollade lite på the shining men jaaaa... Tröttheten tog över har jag för mig.

Söndag, Simon skulle åka hem.. Helt slapp dag.. Tjejerna kom över en stund på kvällen och snacka lite skit... Sen skulle herrn hem.... Men öhm, det var något med tåget.. Hahaha.. Kolla rätt nästa gång sötnos? ;)

Eftersom det blev fel med tåget på söndagen så fick herrn sova en natt till här. Det gjorde verkligen inte mig något, jag hade trots allt tjatat lite om det under helgen. Haha.. I vilket fall som helst så följde jag med honom till bussen imorse.. Halv sex. Ursäkta, men halv sex!! Jag har varit uppe tidigt idag. Fast jag somnade om rätt snabbt sen när jag kom tillbaka in i värmen.
Fram tills nu så har jag fixat ordning på rummet, typ.. Jag har flyttat sängen och garderoben och bordet... Sen har jag satt in min hylla också och fått upp mina böcker osv... Synd bara att de inte har tapetserat om än..

Det har varit en helt underbar helg. Jag hade inte kunnat haft en bättre helg efter resan. Längtar redan efter nästa helg vi träffas Simon.. Det är sjukt tomt utan dig här hos mig.. Du är helt enkelt finast i världen!

Inga kommentarer: