söndag, februari 04, 2007

Harrys och en drös förvirrade tanter

Idag var det alltså utgång. Hela kvällen började med att vi beställde pizza. Jag valde kebabpizza, vad fick jag? Jo, en vezuvio.. Man kan inte ens skylla på min dialekt för att få kebabpizza att låta som vezuvio...
Sen fortsatte det med att M välte ut en drink på min arm. Sen krånglade min gylf hela kvällen. Alla oroade sig för att jag inte skulle komma in på Harrys. Vi gick in till grannen som visade sig vara någon gammal klasskompis till M.
Vi löste ett av problemen. Harrys. Jag kom in. Jag såg. Jag ville gå.
Det jag såg när jag var där var (och läs noga)

  1. En partygäng med blonda tjejer som stod och hoppa så tuttarna slog i taket
  2. Några herrar (jaa. herrar) som satt i sofforna och kollade på tv när de spelade musik. Den ena försökte flirta med M och missförstod henne när hon skulle hälsa på A. Jobbig men rolig diss
  3. En gubbe som sprang runt och frågade massor med tjejer om de ville dansa med honom. Åldern hos honom var runt 63
  4. Ett slagsmål mitt på dansgolvet. Ingen fatta någonting, till slut låg en på golvet
  5. Några killar som man riktigt såg på att de skulle vilja ha sig ett litet knull under natten
  6. De som klagar på att yngre människor kommer in på Harrys tror nog att Harrys enbart är till för folk över 45år. För det var det som fanns där, de stod och trängdes mitt på dansgolvet och skulle dansa till någon freaky hip- hop låt

Med mitt besök på Harrys, har jag konstaterat en hel del.

  • 45 åriga tanter som försöker se hippa ut i prickiga linnen och som raggar på 20 åriga killar. Det lyckas inte. Däremot verkar de äldre killarna lyckas få hem ett par yngre tjejer. Och med yngre menar jag att de är runt 20 och herren runt 45-50. Sanslöst äckligt.
  • Ikväll har jag sett så otroligt många kåta blickar att jag skulle bli mer äcklad än vad jag redan är. När man går ut, kan man inte bara göra det för att ha kul? Måste man försöka hitta någon att ligga med?
  • Att spyor på golvet är äckligt och halt
  • Ha aldrig nya skor på dig när du går till Harrys
  • Akta dig för gamla gubbar som har en någorlunda kåt blick. För att undvika att möta blicken, ha hatt på dig eller låtsas vara intresserad av din mobil
  • Jag tror att man kan kul på Harrys. Om man är skitpackad och går runt i ett moln av alkoholhaltiga drycker

Jag har haft ett underbart sällskap hela kvällen och jag längtar till nästa gång, men kan vi gå någon annanstans då? Hehe.. Jag kommer kanske att besöka Harrys igen. Men inte det närmaste halvåret.

S och M, tack för en jävligt underhållande kväll. Om inte annat, så lär ju bilderna komma på bilddagboken (sök på: rosesinglass)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men men... jag hade ganska trevigt! fast jag var i ett moln av alkohol, men ändå

Frida sa...

clownmat: hahaha. klart det var trevligt där :) men folket som var där, vad var det för människor?! :) :) vi rockar iallafall