torsdag, februari 08, 2007

Reklametik

Wooiiee, idag vart det reklametik på schemat. Satt och lyssnade på en snubbe från Beckmans. Det var en intressant och annorlunda föreläsning.

Det var ett seminarium igår, det gick väl ändå rätt bra. Uppgiften var att "göra"/utveckla en idé för en produkt/något befintligt som vi skulle utforma som en reklamannons. Det gick rätt bra, men att ta en bostadsförmedling är väl inte det bästa valet egentligen ? Hahahaha, kliniskt rent och enkelt ska annonsen vara. Tyckte vi. Lättast att få ut budskapet då. Tyckte vi.

Ungefär som den jävla X (bostadsreklam, jag vill dock inte namnge företaget) reklamen som min "sambo" ständigt tjatar om och som hon anser vara riktigt, riktigt fin och klockren. Jag hatar den. Bilden föreställer en kille med en gitarr och massa, massa, saker runtomkring sig. "Sambon" tolkar det som att man kan få tid och rum till att göra vad man vill. Jag tolkar inte den så. Vem vill bo i ett bostadsområde med människor som lirar t.ex. musik hela dagarna? Dessutom är det en diskriminerande reklam, enligt mig.

Ikväll blir det att plugga hela kvällen, ska läsa klart böckerna. Om jag orkar. Jag har ju hela helgen på mig. Soft.

Inga kommentarer: