söndag, februari 18, 2007

Senaste

Ibland får tankarna lov att flyga hur långt som helst. Man får lov att fundera på vad som helst. Det är nämligen inget fel med det. Det enda som är fel är väl i så fall tankarna som kommer. De tankar som man har haft förr som inte borde finnas kvar nu när man har växt upp.

Att behöva bli uppdragen ur sängen två dagar i rad, det var betydelsefullt. Det är något som betyder mycket, i alla fall för mig. Man inser väl vid sådana tillfällen vad det är som får en att må bra. Även om man inte gör något extravagant som att hoppa fallskärm.

Det spelar ingen roll hur många risker man väljer att ta. Det gäller bara att ta de rätta riskerna vid de rätta tillfällena. Är det med allt detta som får oss att sträva efter det ouppnåliga? Eller är det något annat som styr oss?

Att prata gamla minnen är också något som betyder mycket. Att sitta och bestämma resplaner med någon som varit (är) ens bästa vän sen en jävla massa år tillbaka, det är riktigt roligt. Jag längtar som sagt var till vår resa. Vi kommer att rocka fett.

I veckan nu som kommer händer inte sådär jätte mycket nytt. Föreläsning på måndag och tisdag, sen ska jag jobba med hemtentan och lämna in den på fredag har jag tänkt. Till helgen åker jag förhoppningsvis iväg, det är något som behövs kan jag säga.

Jag kan konstatera att jag har sovit inatt. Lite fler timmar än vanligt och igår åt jag till och med riktig föda. Jag är så imponerad över mig själv.

Inga kommentarer: