lördag, mars 03, 2007

Tentaskrivning

Äsch, jag måste få unna mig en enda paus i alla fall. Jag har nu suttit och översatt det som jag behöver från det engelska kompendiet. Jag förstår innebörden vad sakerna handlar om, men min översättning är ibland lite väl konstig.

En översättning ser ut så här:
"Denna modell (ger fria) propagerar för (?) att processen involverar alla (parties, grupper?) till (den) kommunikationsmodell(en) (figur 2.5). Den här tolkningen (sluter) påminner om (?) nätverket (mellan) där (?) deltagare ofta är involverade i kommunikationsprocessen."

Ibland undrar jag vad jag gör på högskolan om min engelska inte är bättre än så här. Haha. Jag vägrar att lägga upp den engelska versionen då jag anser att jag antagligen kommer att hamna i ett pinsamt sken av totalt misslyckande.

Inga kommentarer: