fredag, april 27, 2007

Den här dagen.

Jävla post. Väckte mig klockan 10 idag. Borde vara förbjudet att lämna posten så tidigt. Me don't like that.

Sen drog jag till Hemköp, ungefär 20 min efter att posten hade kommit. Härligt. Jag och alla över 50 bast var där och handlade. Tuffaste kassören också. Runt 25 bast, önskade alla en trevlig helg. Men under ytan kunde man nästan ana hur avundsjuk han var på oss. Man kände hatet trots hans fejkade leende. Ha, jag svarade inte "tack detsamma". Vad hade det gjort för nytta när han ändå inte gillade oss i kön?

Hem och drog upp alla sakerna i köket. Shit, jag glömde att fotografera. Det såg ut som om man hade släppt en någorlunda stor atombomb på köksbordet. Men då ska vi inte tala om diskbänken. Den var väl mer än en stor atombomb. Kanske resterna från den ?

Tjoff, tjoff. Allt borta. Dammsugaren åkte fram. Slurp, slurp. Allt borta.

Plask in i duschen, snabbt ut igen. Sminka mig, tog en smärre evighet. Suck. Fixa håret, gick fortare att platta håret än vad det gjorde att lägga en snygg make-up.

Nu sitter jag här, med en "twisted cider- strawberry/vanilia" i handen och ler.
Jag är klar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vart fan är Stinas blogg?