måndag, maj 14, 2007

Kundmöte ang. reklamprojekt

Idag ska vi dra iväg till Borlänge och träffa får så kallade kund. Jag har inte berättat så himla mycket om projektet här, jag har inte orkat helt enkelt.
Nu kommer en snabb sammanfattning istället.

Vår sista delkurs här i Falun går ut på att vi i grupp ska göra en hel reklamprocess. Det innebär att vi ska göra allting från grunden. Vi ska helt enkelt börja med en idéprocess och avsluta med en reklamkampanj. Allra helst ska vår kund i Borlänge köpa idéen, så vi fattiga studenter får lite extra pengar i fickan, hahaha.
Vi, studenter, ska jobba som de gör på en reklambyrå. Vi ska sätta oss in i de olika "rollerna" som finns på en reklambyrå och agera utifrån dem.

Dessutom har vi fått namnge vår reklambyrå. Vi har bästa namnet. Jag tänker inte avslöja det än. Vissa saker är helt enkelt konfidentiella ;)
________________________________

Nu ska jag promenera ut till köket och äta frukost och sen fixa mig. För idag är det kundmöte.

Inga kommentarer: