tisdag, juli 18, 2006

Tv, klar! Soffa, klar!

Wow, nu börjar allting fixa sig. Fast soffan är jag fortfarande tveksam på (kan få pappas och hans sambos blåa bäddsoffa om jag vill. Men jag är tveksam till den faktiskt). Men men, jag får fundera lite till. Jag vill ju trots allt ha Klippansoffan som jag skrev om igår.
Skönt som fan att det har ordnat sig med tv:n. Pappa fixade en. Snällt. Han är rätt engagerad just nu. Skönt.

Han ringde förresten innan och undrade hur allting hade gått idag. Jag skulle ju ringa till CSN och Kopparstaden. Samtalet till CSN var väl rätt lyckat. Satt i kö i ca 15 min max. Kom sen fram, fick prata med Mats. Mats som var förkyld och hostade som en åsna. Men han hade fin röst och meddelade mig att jag skulle få mitt brev i veckan eftersom det var skickat i fredags. Snällt!
Kopparstaden har jag inte ringt idag eftersom jag läste nogrannare på deras sida. Haha. Jag är verkligen smart. Men jag hittade en riktigt fin lägenhet som jag verkligen, verkligen vill ha. Så nu går jag bara och hoppas! Jag har iofs fått ett erbjudande redan på en lägenhet, men den ligger i Grycksbo. Jag kommer antagligen inte att orka pendla, visserligen 'bara' 20min. MEN ändå! Jag vill inte pendla mer.

Jag har l.agat mat idag. Stinas kyckling. Jag skulle fritera pommesbollar (?!!) till det.. Men öhm. Pappa ringde. Så jag råkade bränna dem. 'Skalet' var kvar på dem. Inget inuti. Kändes som mig, ett skal utan innehåll. Hahahaha. Men seriöst, hur kan man bränna dem när man står sidan om?
Aja, jag gjorde iallafall en underbar sallad till. Gurka, sallad, majs, salladslök och apelsinklyftor. Me like.

Inga kommentarer: