fredag, december 08, 2006

Falun i mörker

Klockan är nu 15.34... Det har varit mörkt ute i ungefär 1½ timme.. Jag är inte van vid detta!!
Jag är van vid att det är ljust enda fram till 17.. I Skåne har det alltid varit så..

Sen så måste jag säga att jag är jävligt besviken. Tro inte att jag enbart flyttade till södra Norrland för att få en vinterlös jul. No way, men det verkar som om jag måste bli besviken på den punkten. Det är varmt i södra Norrland. Riktigt varmt. Eller varmt och varmt, så här brukar vintern i Skåne se ut och kännas.. Bara massa regn och skit.

Jag trodde det skulle vara snö häruppe ju!!! Plus att det skulle vara lite ljusare på dagarna! Idag vaknade jag nästan till mörker ju... Men det är väl bara till att vänja sig..

Nu ska jag snart äta kyckling och ris. Det är mums, det är bara tråkigt att sitta och äta själv.... Annars i helgen kommer det inte att hända så mycket, ska till Hemköp och handla en diskborste imorgon plus diskmedel. Det börjar ta slut nu.. Kan det bero på att vi har sparat hela veckans disk till helgen? Plus lite från förra veckan också? Hahaha, jag tror att vi måste diska oftare..

Nu i veckan hoppas jag på att jag får mina nycklar till lägenheten och rummet. På onsdag är det i vilket fall som helst städbesiktning på förra rummet, ska bli skönt att få det gjort. Sen är det inlämning av nycklarna nere på bostadsförmedlingen, förhoppningsvis kan jag få de nya nycklarna redan då!!!

Nu är det mat som gäller!

Inga kommentarer: