fredag, december 29, 2006

Framtid ?

Agogo har kommenterat som vanligt. En framtid som copywriter. Vad grundar du det på förutom din glaskula?

Låt mig få säga mitt ord. Ett jobb som copywriter vore väl inte min allra högsta dröm egentligen. Men på något sätt är det ändå det som drar mest inom mig. Fast att tanken ibland har slagit mig att "nee va fan, jag skiter i copywriter och satsar enbart på något annat" så har jag ändå aldrig riktigt kunna släppa det ordentligt.
Det var ungefär så som jag valde inriktning på gymnasiet, jag hade tillräckligt med betyg för att kunna välja vad som helst. Men jag valde Estet / Teater. Varför? För att jag aldrig kunde släppa den där känslan inom mig. Eller rättare sagt tanken inom mig som sa att det var det som jag skulle göra.
Jag ångrar inte mitt val till gymnasiet, men ibland kan jag fundera på om det verkligen var rätt. Ibland är det rätt, jag har ju lärt mig att prata inför folk. Men samtidigt ibland så känns det så fel. Mycket på grund av att media alltid har legat mig nära. Det har alltid funnits något inom det området som har fängslat mig.

Jag antar att jag kommer att bli en jävligt bra copywriter.

1 kommentar:

Agogo sa...

Klart du kommer bli!