tisdag, maj 22, 2007

CSN och den svenska sjukvården

Jag har alltid haft känslan av att CSN inte gillar mig.
Imorse besannades det.
Jag hade ju fått för mig att jag hade gjort fel med ansökan till sommarens kurser, vilket jag hade rätt i. Kvinnan jag pratade med imorse påstod att jag kunde rätta till felet själv. Helt omöjligt eftersom jag inte fått något beslut än om jag var berättigad till studiebidrag.
Så jag skickade in ett mail till CSN, eftersom jag var rädd att hamna hos den där kvinnan igen i telefonen.
För ungefär 20 minuter sedan så ringde en kille från CSN mig. Detta har fått mig att börja hata telefonväxeln och älska mailkontakten med CSN. Killen hjälpte mig och tog bort min felaktiga inskickning och sa att allting var fixat och att jag skulle skicka in en ny ansökan via hemsidan eftersom jag är e-kund.
Sagt och gjort, här sitter jag nu mycket gladare och med mer respekt för CSN.
Dock kommer jag aldrig att ringa dit mer med tanke på servicen. Nuförtiden har de inte heller långa telefonköer, max 3 minuter.

Det är bra att kontakten till Centrala studienämnden går fortare än telefonkön till lasarettet där man dessutom är först i kön i 10 minuter. Jag hurrar för svensk sjukvård.

Inga kommentarer: