tisdag, maj 22, 2007

Den senaste tiden

Det har varit så otroligt mycket den senaste tiden att jag inte har hunnit uppdatera.
Följande saker har hänt

  • Jag har engagerat halva Falun att leta efter en bil klockan tolv på natten
  • Jag har skrämt slag på min stackars pappa
  • Jag har legat nerbäddad i sängen/soffan i flera dagar
  • Jag har fått bästa brevet på länge
  • Jag har ansökt om fel studiemedel och lån under sommaren och CSN förstår inte vad jag menar
  • Jag har kommit in på en sommarkurs i Sundsvall (besked idag)

Den första punkten var helt sanslös. I förrgår natt fick jag panik. Jag hade sjukt jävla hög feber, kallsvettades, frös, skakade och gud vet vad. Ringde till S men hon hade ingen bil. S ringde till M och sen vart telefonkedjan igång.. Ni är helt enkelt underbara.
Jag gillar inte den svenska sjukvården idag. I vilket fall som helst så somnade jag på natten till slut efter att ha pratat med lasarettet och lugnat mig. Dagen efter blev det vårdcentralen och ett konstaterande om att jag hade influensa och måste ta det lugnt.
Att jag lyckades skrämma slag på pappa var inte så himla svårt egentligen. Jag ringde bara och väckte honom den där natten när jag hade så hög feber och var panikslagen. Jag tror han fick mer panik än mig.
Alla sakerna har gjort att jag har legat nerbäddad i min säng i princip sen i torsdags.

Igår fick jag ett underbart brev på posten. Bästa hittills. Choklad på posten. Det ni.

Jag kom på idag att jag antagligen har ansökt om studiebidrag och studielån för helt fel skolor i sommar. Hur smart var jag när jag ansökte om det egentligen ? Jag ringde iallafall till CSN och eftersom jag är e-kund så borde jag kunna lösa det själv anser dem. Hur fan då? Jag har ju varit inne och försökt, men det går inte att ändra?! WTF. Skickar mail.

Posten kom idag. Lite senare än vanligt. Skit bra, för då fick jag sova lite längre. Me like that. Antagningsbesked för sommarkurserna på Mittuniversitetet. Blev antagen till Informatik A, Webbinformatik, distanskurs. Så i sommar ska jag jobba och plugga. Härligt.

Inga kommentarer: