fredag, juni 08, 2007

Vad gör jag egentligen ?

Grannen har tagit studenten. Han hette tydligen David. Varför har jag inte vetat det förut? Varför är vi så "fientliga" mot våra grannar ?..
I vilket fall som helst, grattis.. Jag vet hur det känns. Underbaraste känslan i livet.
Men inte fan visste jag att David bara är 19 ! Han ser ut att vara minst 21.. Läskigt.
Jaha, det är iallafall ett helt år sen som jag tog studenten.. Vad har jag gjort på ett år då ?
Jobbat, flyttat till Falun, pluggat på högskolan, varit med om snöstormar/ vanliga stormar, festat till 7 på morronen, suckat över skolan, gjort hemtentor, flyttat till en ny lägenhet, haft pojkvän med mera..
Det har hänt mer saker på ett helt år än vad det har gjort i hela mitt liv förut känns det som. Konstig känsla, men det är så här det blir när man flyttar hemifrån.. Speciellt när det är över 70 mil..
Nu ska jag gå och diska upp de sista tallrikar och packa ner. För snart lämnar jag Falun och det som har skapat mig till den jag är idag.
Jag kommer aldrig att glömma Malin och Sara (och jag vet att jag tjatar om dem), men ni har ingen aning om hur underbara de här människorna är. Det går inte att beskriva.

Inga kommentarer: